به گزارش اقتصاد ۱۲۰، آرمان خالقی، عضو هیاتمدیره خانه صنعت و معدن اظهار کرد: یکی از مهمترین چالشهای این صنعت، کاهش قدرت خرید مردم است که نسبت به گذشته بسیار کاهش پیدا کرده و این موضوع هم تاثیر بسزایی در این صنعت دارد.
وی افزود: در نتیجه چنین شرایطی مردم تنوع اقلام غذایی را کاهش دادهاند و به سمت اقلام ضروری میروند و این موضوع بر بازار صنعت غذا تاثیرگذار است و بازار این صنعت نیز کوچک شده است.
خالقی عنوان کرد: در این میان ظرفیت بالایی برای صنعت غذا در کشور ایجاد شده که این ظرفیت بالا بیش از نیاز داخل است، برای اینکه این صنعت بتواند با ظرفیت مناسب کار کند، باید به دنبال بازارهای جدید برای آن بود. باید به این بیندیشیم که در بازارهای صادراتی این ظرفیت خالی را به کار بگیریم تا از تبعات مثبت آن استفاده کنیم.