به گزارش اقتصاد ۱۲۰، علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی اظهار کرد: قرار بود با حمایت از قطعهسازان و واردات خودرو عرضه در بازار خودرو افزایش یابد، بازار تعدیل و تنظیم شود و رفاه مردم افزایش یابد اما آنچه اتفاق افتاده این بود که ارز حاصل از فروش نفت و یا ارز حاصل از صادرات غیرنفتی که با تلاش صادرکنندگان تامین شده برای واردات قطعات خودروهای مونتاژی صرف شده که بیشتر این قطعات از چین وارد میشود و در ساخت خودروهای چینی مونتاژی به کار میرود که هیچ استانداردی ندارد، اشتغالی هم ایجاد نکرده است.
وی افزود: به باورم، نام وزیر صمت باید به وزیر مونتاژکاران تغییر کند زیرا ایشان اظهار میکنند که ما در صنعت خودرو نامدار هستیم، اما سوال اینست که وقتی وزارتخانه بیشترین ارز را به واردات قطعات چینی اختصاص داده چطور میتواند از نامداری صنعت خودرو سخن بگوید؟