رقابتی‌شدن قیمت کالا و خدمات در بازار به دنبال اجرای دستوالعمل جدید نرخ‌گذاری

سخنگو و نائب رئیس دوم اتاق اصناف ایران با اشاره به دستورالعمل نرخ‌گذاری کالا و خدمات صنفی مصوب آذرماه ۱۴۰۳ هیأت عالی نظارت گفت: در نرخ‌گذاری جدید که توسط کمیسیون نظارت به سراسر کشور ابلاغ شده است، نرخ‌گذاری کالا و خدمات در دو اولویت تقسیم‌بندی شده است.
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

به گزارش «اقتصاد ۱۲۰» به نقل از پایگاه اطلاع‌‌رسانی اتاق اصناف ایران، مهدی امیدوار افزود: با توجه به اینکه در اقتصاد‌های توسعه یافته، عمدتا نظام عرضه و تقاضا در بازار، قیمت یک کالا یا خدمت را تعیین می‌کند بنابراین قیمت یکی از مهم‌ترین متغییرهای اقتصادی محسوب می‌شود که علاوه بر برقراری تعادل در بازار، منجر به ایجاد یک بازار رقابتی برای ارائه بهترین کالا و خدمات می‌شود.

وی ادامه داد: تعیین ضوابط و چارچوب‌های که بتواند از یک سو نظام عرضه و تقاضا در کشور را متعادل و از سوی دیگر بستر افزایش تولید را فراهم کند، از مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد کشور بوده است لذا در همین راستا در بند «ط» ماده ۵۵ قانون نظام صنفی دستورالعمل نرخ‌‌گذاری در دو اولویت توسط هیأت عالی نظارت مصوب شد.

امیدوار ادامه داد: کاهش تصدی‌گری دولت و تفویض اختیارات بیشتر به کمیسیون‌های نظارت شهرستان‌ها، تشکل‌های صنفی و غیردولتی و حرکت به سوی بازار رقابتی از مهم‌ترین اهداف و همچنین پیامدهای مصوبه جدید است که بی‌تردید تحول چشمگیری را در نظام عرضه و تقاضا و واقعی شدن قیمت‌ کالا و خدمات در بازار ایجاد می‌کند.

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad120.ir/?p=11903

پیشنهادی:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.