به گزارش اقتصاد ۱۲۰، امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو علم و صنعت اظهار کرد: سیاستگذار باید همزمان سیاستهای آزادسازی و خصوصیسازی را به صورت موازی انجام دهد. همچنین لازم است که دولت بتواند نظام خود را یکپارچه کند.
وی افزود: اگر قرار است خودروساز خودرو را با استانداردهای یورو پنج، ارائه دهد، بنزین یورو پنج هم میخواهد. اگر وزارت نفت نتواند این نیاز را تامین کند، مسئله دولت است.
کاکایی بیان گرد: الان ورق فولاد، تحریم است و خودروساز باید این ورق را از فولاد مبارکه بخرد اما فولاد مبارکه هم انحصاری و نیمهدولتی است. نظام اقتصادی بسامان، باید بهگونهای برنامهریزی کند که رقابت در همه صنایع به وجود بیاید.
این عضو هیات علمی دانشکده خودرو علم و صنعت عنوان کرد: صنایعی مانند فولاد و آلومینیوم که مواد اولیه تولید خودرو را تحویل میدهند، همه انحصاری و دولتی هستند. ترکیبی از آزادسازی قیمت خودرو، خصوصیسازی اقتصاد و تنظیمگری درست، صنعت خودرو و همه اقتصاد کشور را نجات میدهد.