خرید اتوبوس از چین ۱۰ سال وابستگی ایجاد می‌کند

کاکایی گفت: بدون ترديد مشكلاتي در صنعت خودروي ايران به‌طور كلي وجود دارد و اين صنعت با بيماري دست به گريبان است. اما صنعت اتوبوسراني يكي از بخش‌هايي است كه ايران پتانسيل بالايي در آن دارد.

به گزارش اقتصاد ۱۲۰، امیرحسن کاکایی، کارشناس خودرو اظهار کرد: بدون تردید مشکلاتی در صنعت خودروی ایران به‌طور کلی وجود دارد و این صنعت با بیماری دست به گریبان است. اما صنعت اتوبوسرانی یکی از بخش‌هایی است که ایران پتانسیل بالایی در آن دارد.

وی افزود: پس از دوره‌ای رکود در صنعت اتوبوسرانی کشور، چند سالی است که این صنعت در ایران از پویایی خاصی برخوردار شده است. در این شرایط باید دید چرا شهردار تهران اقدام به انعقاد قرارداد با چینی‌ها کرده است؟

کاکایی گفت: جدا از اینکه ممکن است برخی افراد و گروه‌ها در این پروسه ذی‌نفع باشند، مساله این است که ایران دارایی‌های ارزی قابل توجهی در چین دارد که فعلا به دلیل تحریم‌ها قفل شده است.

این کارشناس خودرو بیان کرد: چینی‌ها اجازه نمی‌دهند ایران از این منابع برداشت‌های صنعتی و زیربنایی داشته باشد. چینی‌ها می‌گویند، شما بیایید از ما کالا بخرید؛ مثلا خودرو بخرید، اتوبوس بخرید، لوازم خانگی بخرید، گوشی بخرید و…

وی گفت: باید توجه داشت، خرید کالاهایی مانند خودرو و اتوبوس فرآیند عجیبی دارد. هر خودرویی که از کشوری به کشور دیگر وارد می‌شود، حداقل ۱۰سال وابستگی به دنبال دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad120.ir/?p=10805

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

تسهیلات غیر حضوری بانک ملی

بدون چک، سفته و گواهی کسر از حقوق

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پیشنهادی: