مدیر اندیشکده حمل و نقل ایران:

تردد کامیون‌های ایرانی از اروپا مانند قبل امکان پذیر نیست

مدیر اندیشکده حمل و نقل ایران گفت: رابطه ترانزیتی ایران و اروپا پس از تحریم‌ها دیگر مانند گذشته نیست و کاهش قابل‌توجهی داشته است. هرچند هنوز رابطه لجستیکی وجود دارد و هنوز کالا در این بین جابه‌جا می‌شود، اما خدمات‌دهی هم همانند قبل وجود ندارد و حتی برخی کالاها ازطریق بنادر واسط از ایران به اروپا ترانزیت می‌شود.

به گزارش اقتصاد ۱۲۰، علی ضیایی، مدیر اندیشکده حمل و نقل ایران اظهار کرد: رابطه ترانزیتی ایران و اروپا پس از تحریم‌ها دیگر مانند گذشته نیست و کاهش قابل‌توجهی داشته است. هرچند هنوز رابطه لجستیکی وجود دارد و هنوز کالا در این بین جابه‌جا می‌شود، اما خدمات‌دهی هم همانند قبل وجود ندارد و حتی برخی کالاها ازطریق بنادر واسط از ایران به اروپا ترانزیت می‌شود.

وی افزود: کشورهای اروپایی هم در تلاش هستند تا فشار را هر لحظه بر ایران بیشتر کنند؛ چه در صدور ویزا و چه مباحث دیگر مانند کنار گذاشتن ایران از سیستم بیمه کارت سبز. در حال حاضر با تعلیق ایران از عضویت در این کنوانسیون، عملاً تردد کامیون‌های ابرانی در اروپا با چالش بزرگی روبه‌رو شده که می‌تواند علاوه بر دردسرهایی که برای کامیون‌داران و شرکت‌های حمل‌ونقل ایجاد می‌کند، زنجیره‌وار ادامه یافته و هزینه تمام‌شده کالا را هم برای مردم عادی افزایش دهد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesad120.ir/?p=10023

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

تسهیلات غیر حضوری بانک ملی

بدون چک، سفته و گواهی کسر از حقوق

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پیشنهادی: