به گزارش اقتصاد ۱۲۰، مسعود پلمه، دبیر انجمن شرکتهای کشتیرانی اظهار کرد: درباره چابهار ایران با بدقولیهای بسیاری در طول بیش از ۲۰ سال گذشته از سوی هندیها مواجه بوده که شاید موضوعات سیاسی هم در این امر دخیل بودند. در حال حاضر حداکثر از ۳۰ درصد ظرفیت بندر شهید بهشتی استفاده میشود.
پل مه گفت: باید توجه داشت که سرمایه گذار هندی منافع خود را در نظر میگیرد نه سرمایه گذاری در محیطی که فعالیت و رقابت بخش خصوصی در آن محیط تحت تاثیر برخی از تصمیمات قرار میگیرد.
دبیر انجمن شرکتهای کشتیرانی گفت: موضوع دوم این است که در حال حاضر بندر چابهار به دلایلی از جمله بار یکسره از این بندر و همچنین عدم ارتباط ریلی، جذاب نیست و اینها حلقههای مفقودهای زنجیرهای هستند که یک سرمایهگذار آنها را برای بازگشت سرمایه مورد توجه قرار میدهد.