پرویز خوشکلام خسرو شاهی، رییس کل بیمه مرکزی:
فلسفه وجودی بیمه مرکزی حمایت از بیمه گزار است و در تمامی دنیا هم همینگونه است و این کار را در دنیای امروز از ۲ روش انجام می دهند، یکی از این روش ها، توانگری است یعنی شرکت بیمه ای توان ایفای تعهدات خود را داشته باشد و نهاد ناظر این مورد را کنترل می کند که در همین راستا کفایت سرمایه، ذخیره گیری و سرمایه گذاری اجزای مختلف این بررسی است.
با فعال کردن انتشار شکایت ها از شرکت های بیمه ای که به صورت فعال هر ماه منتشر می شود، بسیاری از شرکت ها با دیدن این گزارش ها انگیزه پیدا می کنند که فرآیندهای خودرا اصلاح کنند و مردم هم با یک مسیری آشنا شدند که در صورت ایجاد مشکل می توانند شکایت کنند، درابتدا تعداد شکایات خیلی کم بود از وقتی که لیست شکایات منتشر می شود تعداد شکایات به شدت بالا رفته است.