به گزارش اقتصاد ۱۲۰، سعید رضوانی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اظهار کرد: به دلیل رکود اقتصادی هیچ کارخانهای در سال ۱۴۰۲ قیمت محصولات خود را افزایش نداده است. تنها افزایش قیمتی که در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد در خرداد بود و پس از آن هیچ تغییری در قیمتها در هیچ یک از واحدهای تولیدی اتفاق نیفتاد.
وی افزود: افزایش قیمت تمامشده لوازم خانگی به کاهش قدرت خرید مردم انجامیده است زیرا درآمد جامعه همگام با افزایش هزینههای تولید رشد نیافته و این موضوع در یک سال گذشته برجستگی بیشتری داشته است؛ در نتیجه اینها تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور امروز با مازاد تولید نسبت به تقاضا روبهرو هستند.
رضوانی گفت: در شرایط مازاد تولید داخلی صادرات هم عملی نیست چون قیمت تمامشده تولید در کشور به اندازهای بالاست که امکان عرضه محصولات ایرانی با قیمت رقابتی در بازار جهانی لوازم خانگی از بین رفته است.