به گزارش«اقتصاد ۱۲۰»، شرکت ایران خودرو در نامه به سازمان بورس اعلام کرده که فروش محصولات موسوم به ارتقایافته به علت قیمت بالاتر و سود بیشتر آنها سبب کاهش زیان این شرکت شده است.
منظور از محصولات ارتقایافته ایرانخودرو، محصولاتی است که آپشنهای جدیدی روی آنها نصب شده و شورای رقابت به خودروسازان مجوز داده این محصولات را با قیمت ۸۰ تا ۱۷۰ میلیون بالاتر از قیمت محصولات پایه به فروش برساند.
این در حالی است که ارزش آپشنهای نصبشده روی محصولات ارتقایافته ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است.
با این ترفند، عملا خودروسازان موفق شدند قیمت برخی محصولات خود را به واسطه افزودن چند آپشن و استاندارد، بالا ببرند.
در واقع خودروسازان تولید مدلهای پایه این خودروها را متوقف و مدلهای به اصطلاح جدید را با عنوان ارتقایافته تولید و عرضه کردند.
این اتفاق اما برای بسیاری از ثبتنامکنندگان خودروهای موردنظر گران تمام شد، زیرا آنها مجبور بودند بین ۸۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان مبلغ بیشتری برای خودروهای ثبتنامیشان پرداخت کنند.